Lektion 5 - Mer C (5/5)

När man programmerar behöver man mycket näring, denna lördag i form av massiva mängder med bullar.

Vi fortsatte genomgången av programspråket C. Som ni vet kan man skriva ut text med en funktion som heter "printf", men vi lärde oss nu också hur man kan läsa in svar från användaren med "scanf".

Som illustrativ övning skrev vi under lektionen tillsammans en elektronisk psykolog vars kod du kan läsa här.

Under laborationen fick alla skriva sin egen version av psykologen, och en liten tävling utlystes. Resultaten:

Som avslutning gavs den sista läxan ut som bestod av att man skulle göra ett äventyrsspel! Som hjälp har ni vårat exempelspel.

Som vanligt rekomenderar vi att du skriver din kod i Notepad2. Lycka till!!


Uppdatering 2007-05-13

Kalles äventyrsspel hittar ni här och här.



  Damian i djupa tankar

  Klassen kodar käckt

  Pontus söker ord

  Hoppet för framtiden

  Pontus har pli på gruppen
  ;)

  Pontus försöker
  styra med armbågen

  Diskussion kring
  projektorn

  Robin redovisar läxan

_allmänt_ _nyheter_ _aktiviteter_ _kontakt_