Lektion 5 - Interaktiva program (8/3)
Sista lektionen fick dubbelt så många bullar sätta livet till.
Denna lördag övade vi på att göra program som ställer frågor
till användaren och reagerar på svaren. Som illustrativ övning
skrev vi under lektionen tillsammans
en elektronisk psykolog vars kod du kan läsa
här.
Under laborationen fick alla skriva sin egen version av
psykologen, och en liten tävling utlystes. Det vinnande bidraget
skrevs av Rasums och Martin!
Som avslutning gavs den sista läxan ut som bestod av att man skulle
göra ett äventyrsspel! Som hjälp har ni
vårat exempelspel.
Maila läxan till mud@tylmad.com senast på fredag (14/3).
Den fredagen måste också alla tidigare läxor in för att man ska få
bonus.
Som vanligt
rekommenderar vi att du skriver din kod i
Notepad2. Lycka till!!
|
Ett skepp kommer lastat
|
|
Loves redovisning
|
|
Martin visar MiPo-kod
|
|
Var är bullen?
|
|
MUD är framtiden
|
|
Mmmm... Bulle!
|
|
Kodak moment
|
|
Oskar live-kodar på tavlan
|
|
Pontus ändrar lite
|
|
Pontus lagar USB-minne
|
|
Rasmus redovisar läxan
|
|
Alla måste titta
|
|
Gemensamt intresse
|
|
Spegel, spegel på ...
|
|